Forumas apie mėgėjišką žvejybą

Draudžiama žvejoti : ŠAMUS [11.01-04.01]; masalui naudojant žuvelę* [01.01-04.20]; plačiažnyplius ir siauražnyplius VĖŽIUS [10.15-07.15]; be žvejo mėgėjo kortelių šias žuvis: lašišas, šlakius, sykus, upines nėges; upėse ir jų ruožuose išvardintuose taisyklių priede Nr. 1
Guminės, PVC, plastikinės, medinės valtys; varikliai, naudingi priedai; echolotai, GPS
 #713944   ramkis
 28 Kov 2018 17:23
Na iš viso to,tai labiausiai pramušė berods 9.3 punkto sakinys „Pakabinamojo variklio pateikiama rašytinė atitikties deklaracija bei naudotojo vadovas.”
 #714011   ramkis
 29 Kov 2018 22:51
Jei nauja,tai sąskaitą f-tą, prašymą,kvitą(kad sumokėjai), atitikties deklaraciją, asmens dokumento kopiją,naudojimo instrukciją. Berods viskas. Jei ne nauja,ir buvo registruota - tai pirkimo pardavimo sutartį, seną registracijos pažymėjimą,buvusio savininko asmens dokumento kopiją,savo dokumento kopiją, kvitą, prašymą. Jei parvežta iš užsienio - pirkimo pardavimo sutartį, vertimą su vertimo biuro antspaudu, atitikties deklaraciją(berods iki 10m senumo,nors apie amžių nieko niekas nerašo), asmens dokumento kopiją, kvitą,prašymą. Visais atvejais reikia atsivežti valtį. Jei nėra CE ženklo,niekas neregistruos,jei nėra deklaracijos bet yra CE ženklas vistiek neregistruos. Į klausimą iš kur gauti, atsako paprastai - iš gamintojo :shock:
 #714015   Guminis
 30 Kov 2018 06:38
Pas mane nauja tiek valtis, tiek variklis, dokumentai visi yra, tik jei noreciau dbr prisiregistruoti tai kiek suprantu tureciau vaziuoti i viena is didziuju miestu kad tai padaryt, arba kaip rase Vitolis dar neskubet palaukt, gal taip reikes ir padaryt gal isvis panaikins maziem varikliam tas registracijas :D
 #714017   alkanas
 30 Kov 2018 06:46
Tą CE deklaracija suprantu tai valties techninis pasas iš gamintojo kuris turėtų būti prie valties ją perkant?
 #714116   minBOAT
 31 Kov 2018 12:07
Kol registravimo reikalus tvarkė Saugios Laivybos administracija, dėvėtoms valtims CE deklaracijų ir sertifikatų pateikti nebuvo privaloma. Užteko CE žymėjimo ant valties
 #714121   ramkis
 31 Kov 2018 13:28
minBOAT rašė:
31 Kov 2018 12:07
Kol registravimo reikalus tvarkė Saugios Laivybos administracija, dėvėtoms valtims CE deklaracijų ir sertifikatų pateikti nebuvo privaloma. Užteko CE žymėjimo ant valties
Nu nauja šluota,naujai šluoja '''bum
 #714124   Vitolis
 31 Kov 2018 15:36
Matosi kaip visiem pabodo be šliubkių :grin: Mėgaukitės pavasariu, paukštukų pypinimu, žibučių žiedeliais, varvančia sula iš klevo ar beržo, o jūs čia su tais registravimais lyg kelnėsna pridėjį. Priekį paravozo norit bėgt, kantrybės neturit.
 #714466   Cerb
 09 Bal 2018 22:45
Internetu, valdžios vartuose eina perregistruot laivus, valtis ir vandens motociklus. Nematau varianto variklio perregistravimui... ar kažkur ne ten ieškau?
 #714479   babutta
 10 Bal 2018 13:17
Cerb rašė:
09 Bal 2018 22:45
Internetu, valdžios vartuose eina perregistruot laivus, valtis ir vandens motociklus. Nematau varianto variklio perregistravimui... ar kažkur ne ten ieškau?
Taip, ten tokio nėra. Neseniai viską kartu registravau, tai variklio dokumentų kopijas ir prašymą siunčiau el. paštų tam pačiam inspektoriui Vilniuje. Kadangi, bet kuriuo atveju teks važiuoti pirminei apžiūrai, siūlau sumokėti rinkliava (10 eur) susiskambinti susitart kada galima atvažiuoti ir ten pat užpildyti ta prašymą.
 #715014   Darukas85
 23 Bal 2018 09:51
Sveiki,gavau variklį dovanu,bet tas variklis yra ne is europos sajungos salies ir iregistruoti jo as negaliu(kazkoks briedas). Bet nezadu jo as laikyti garaze,plaukiosiu su neiregistruotu,gal zinot kokios baudos patikrinus GA? Geriau jau baudas mokesiu negu irklais plaukiosiu.
 #715018   valgykitmorkas
 23 Bal 2018 11:31
Variklių registravimas yra lietuviškas reliktas, kurio pagrindinis pagrindimas yra vagysčių mažinimas, bet čia ilga diskusija kodėl transporto saugos administracija turi vykdyti vagysčių mažinimo funkcijas. Kitas faktas, kad Europos Sąjungoje tu negali eksploatuoti variklio neturinčio CE žymėjimo, t.y. neatitinkančio ES normoms. Gali neregistruoti, dėl neregistravimo gal ir negautum baudos (skaityk toliau mano atvejį), bet dėl ES standartų neatitinkančio variklio tikriausiai turėtum gauti baudą.

Aš neseniai LTSA'ai nusiunčiau oficialų užklausimą dėl variklio registravimo - t.y. kodėl jis būtinas. Aš gyvenu kitoje ES šalyje ir mano valtis registruota kitoje ES šalyje, kur ją ir naudoju kartu su toje šalyje pirktu pakabinamu varikliu, bet toje šalyje pakabinami valčių varikliai nėra registruojami. Svarbu, kad variklis atitiktų valties dokumentus (tipas, galingumas, max masė) ir viskas. Mano klausimo esmė buvo, kai aš keliausiu ir laikinai naudosiu savo valtį Lietuvoje, ką daryti su varikliu? Jie gi daugumoj ES šalių nėra registruojami.

Mano užklausime dalis išdėstytų argumentai toliau italic šriftu. Šiaip laiškas, skirtas LTSA'ai buvo tris kartus ilgesnis su daugiau išvedžiojimų bei mano asmeniniais duomenimis, ir mano valties duomeninims, kurių čia neviešinu, bet pačia direktyvą rekomenduoju persiskaityti kartu su Lietuviškais įstatymais ir lietuviškom taisyklėm (šiaip forume klausti ne nuodėmė, bet googlas per 10 sekundžių tau atveda prie atsakymo dėl baudų dydžio), kad turėti ateičiai argumentų:

Direktyva 2013/53/ES (2013 m. lapkričio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2013/53/ES dėl pramoginių ir asmeninių laivų), kuria buvo panaikinta direktyva 94/25/EB, apibrėžia reikalavimus, kokių turėtų laikytis valstybės narės, kad užtikrintų, kad ES teritorijoje būtų naudojami tik ES reikalavimus atitinkantys pramoginiai ir asmeniniai laivai bei vidaus degimo varikliai. Direktyvoje daug kartų pabrėžiama gamintojų ir pardavėjų atsakomybė bei valstybės tinkama teisėtvarka ir kontrolė šioje srityje. Šia sritį ir turi reguliuoti, bei tikrinti valstybės narės. Todėl visi gaminiai (ir laivai, ir vidaus degimo varikliai) turintys CE žymėjimą turi būti laikytini atitinkantys minėtus reikalavimus. Pavyzdžiui, direktyvos 2013/53/ES 6 straipsnis apibrėžia laisvą judėjimą bendrijoje ir pabrėžia, kad valstybės narės neturi sudaryti kliūčių savo teritorijoje eksploatuoti laivų ar variklių. Valstybėms narėms yra palikta laisvė dėl apribojimų navigacijai (5 direktyvos straipsnis), kas manau Lietuvoj yra pakankamai užtikrinta įstatyminėje bazėje - apribojimai pagal vandens telkinius, iki tam tikros datos ir t.t. Tačiau nesuprantu kokia yra privalomo vidaus degimo variklių registravimo nauda.

LTSA atsakymas (žemiau italic šriftu) kaip matai toliau yra išsirangymas, paminint, kad tai yra nuomonė, bet aš tikrai žinau, kad aš kai man reiks plaukiosu su neregistruotu varikliu (tačiau primenu, kad su ne ES šalyje įsigytu ir be CE ženkliuko ar atitikties deklaracijos iš gamintojų ar importuotojų tu negali plaukioti). Apie baudas skaityk čia:
http://www.infolex.lt/portal/start_ta.a ... 20kodeksas
266 ir 267 straipsnis. Kaip matai pirmas kartas 30-60 EUR, antras 60-120 EUR ir laivavedžio teisių atėmimas (jeigu jas turi) nuo 3 mėn iki 3 metų. Už pakartotiną taip pat turi teisę konfiskuoti vandens trasnporto priemonę (neišskiria variklio atskirai).

Laba diena,

Atsakydami į Jūsų paklausimą informuojame, kad:

1. Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre neregistruojamos vidaus vandenų transporto priemonės, kurių savininkas yra užsienio pilietis, išskyrus nuolat gyvenančius Lietuvos Respublikoje užsienio piliečius ir asmenis be pilietybės (šiems asmenims priklausančios vidaus vandenų transporto priemonės registruojamos bendra tvarka, bet pateikiami šių asmenų tapatybę, jų buvimą Lietuvos Respublikoje ir laikiną gyvenamąją vietą patvirtinantys dokumentai). (Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto priemonių registravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. sausio 18 d. įsakymu Nr. 3-13)

2. Jei asmuo yra deklaravęs savo nuolatinę gyvenamąją vietą užsienio šalyje, tokiu atveju registruoti pramoginio laivo ar pakabinamojo variklio Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre ir atlikti laivui techninę apžiūrą nereikia. Tokiu atveju laivo savininkas (valdytojas) su savimi turi turėti laivo dokumentus, pvz., registracijos dokumentą, išduotą valstybės narės kompetentingos institucijos, arba kitą dokumentą, kai laivas neprivalo būti registruotas toje šalyje, kurioje savininkas yra deklaravęs gyvenamąją vietą, patvirtinantį, kad laivas yra savininko nuosavybė ar yra valdomas teisėtais pagrindais (pirkimo–pardavimo sutartis, įgaliojimas ir pan.)

3. Atkreipiame, dėmesį, kad tiek pramoginis laivas, tiek pakabinamasis variklis, eksploatuojant juos Lietuvos Respublikos teritorijoje, neatsižvelgiant į jų registracijos šalį, turi atitikti jiems keliamus techninius reikalavimus, nustatytus Pramoginių ir asmeninių laivų techninių apžiūrų atlikimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus 2010 m. birželio 7 d. įsakymu Nr. V-72, kurie užtikrina saugią laivybą Lietuvos Respublikos teritorijoje.

4. Papildomai atkreipiame dėmesį, kad šiuo metu jau yra pakeistas pramoginių ir asmeninių laivų techninės apžiūros periodiškumas. Laivams, nuo kurių pastatymo praėjo daugiau kaip 1 metai, techninė apžiūra atliekama ne rečiau kaip kartą per dvejus metus. Iki 2018 m. kovo 24 d. išduoti techninės apžiūros aktai galioja dvejus metus nuo techninės apžiūros atlikimo datos (nepriklausomai nuo to, kokia yra kitos techninės apžiūros atlikimo data techninės apžiūros akte).

5. Vidaus degimo pakabinamųjų variklių registracija nėra privaloma. Pakabinamieji varikliai atskirai nuo laivo registruojami tik laivo savininkui pageidaujant. Pakabinamųjų variklių registravimas niekaip neriboja laisvą prekių judėjimą ir eksploatavimą, tačiau sumažina vogtų daiktų įteisinimo galimybę ir apsaugo pirkėjo interesus.



Šis atsakymas yra Administracijos specialistų nuomonė. Patvirtintos rašytinės konsultacijos dėl teisės aktų nuostatų taikymo ūkio subjektams teikiamos taisyklių [1] nustatyta tvarka.



[1] Ūkio subjektų konsultavimo Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos tvarkos aprašo, patvirtinto Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2013 m. sausio 21 d. įsakymu Nr. 2B-19 „Dėl Ūkio subjektų konsultavimo Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos tvarkos aprašo“, 10 punktas.

Pagarbiai

Konsultantai



Lietuvos transporto saugos administracija

Konsultavimo tel. (8 5) 278 5601

Konsultavimo el. p. konsultavimas@ltsa.lrv.lt

Dažniausiai užduodami klausimai, žr. http://ltsa.lrv.lt/lt/konsultavimas/klausimai-atsakymai
 #715041   ramkis
 23 Bal 2018 22:14
Vat mane suintrigavo 5 atsakymo punktas. Taip išeina,kad registruojame be reikalo. Bet be registruoto variklio tikriausiai negali tech apžiūros praeiti? Nu reiks ir man paklausti esant progai.
 #715045   Negazdink
 24 Bal 2018 06:18
ramkis rašė:
23 Bal 2018 22:14
Vat mane suintrigavo 5 atsakymo punktas. Taip išeina,kad registruojame be reikalo. Bet be registruoto variklio tikriausiai negali tech apžiūros praeiti? Nu reiks ir man paklausti esant progai.
Nu aiskia parasyta, kad neprivaloma atskitai registruoti, registruoji kartu su laivu, o jai nori gali atskirai registruoti.
 #715046   Negazdink
 24 Bal 2018 06:19
Darukas85 rašė:
23 Bal 2018 09:51
Sveiki,gavau variklį dovanu,bet tas variklis yra ne is europos sajungos salies ir iregistruoti jo as negaliu(kazkoks briedas). Bet nezadu jo as laikyti garaze,plaukiosiu su neiregistruotu,gal zinot kokios baudos patikrinus GA? Geriau jau baudas mokesiu negu irklais plaukiosiu.
GA tau bauda des jai su varikliu plaukiosi telkinuose kuruose tai darudziama daryti, o del neregistruoto des bauda LTSA.
 #715052   ramkis
 24 Bal 2018 08:36
Negazdink rašė:
24 Bal 2018 06:18
ramkis rašė:
23 Bal 2018 22:14
Vat mane suintrigavo 5 atsakymo punktas. Taip išeina,kad registruojame be reikalo. Bet be registruoto variklio tikriausiai negali tech apžiūros praeiti? Nu reiks ir man paklausti esant progai.
Nu aiskia parasyta, kad neprivaloma atskitai registruoti, registruoji kartu su laivu, o jai nori gali atskirai registruoti.
Vidaus degimo pakabinamųjų variklių registracija nėra privaloma. Nu kaip ir labai iškalbingas sakins :shock:
 #715055   wongas
 24 Bal 2018 10:18
Beliko išsiaiškinti - kur parašyta, kad asmeniniai laivai privalo pereiti tech apžiūrą. Nes šitoj vietoj vėl įdomiai skamba - Savininkas prašo, atlikti techninę laivo apžiūrą.
Tai gaunasi - mes patys prašom paslaugos už kurią sumokam. O jei aš neprašysiu šios paslaugos - mano laivas asmenini - kas tada ??? Kur parašyta kad aš privalau :)
 #715058   Ezhe
 24 Bal 2018 11:15
Laba diena,
turiu nauja valti ir nauja varikli. Surinkau visus reikiamus dokumentus, uzpildziau prasymus, sumokejau ir t.t.
Esu ne is Vilniaus. Vakar atvaziavau i sostine, i Svitrigailos g. 42, norejau uzregistruot viska, bet mane taip sakant pasiunte..sako reikia valties ir variklio. Nors jie yra nauji ir dar isvis neplaukiojau, vandeny net nebuvo. Bet tam darbuotojui dzin, kad gyvenu uz 200 km nuo Vilniaus, vistiek sako reikia tempti ka tik nupirkta nauja valti ir nauja varikli. Bandziau ir taip tartis, ir anaip, bet jis uzsispyre ir vsio..
Sakykite, ar cia normalu?! Kas cia per s...?
 #715065   Dolcas
 24 Bal 2018 13:16
Aš kai registravau, reikėjo pirkimo dokumentų ir valties bei variklio foto, nieko vežti nereikėjo, pradeda išsipysinėti, matyt valdžią pajuto.
 #715071   valgykitmorkas
 24 Bal 2018 17:37
Ezhe skaitykit galiojančias taisykles, o visi kiti kas rašot apie tai "kaip būdavo" neklaidinkit ir nemaišykit registravimo su technine apžiūra (nors tas veiksmas iš esmės yra vienu metu vykdomas kai naują daiktą pristatai). Registravimo tasyklėse aiškiai parašyta ką reikia pristatyti, t.y. tik dokumentus, o fizinių daiktų (nei valties, nei varikio) nereikia pristatyti: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct ... gzErblkcAv Visa tai galioja tokiu atveju jeigu jau turi techninę apžiūrą (galiojančią) - t.y. iš kažko pirkai dėvėtą daiktą su dokumentais. Jeigu registruoji naują daiktą pirmą kartą tai pirmiausia turi praeitį techninę apžiūrą, o čia jau reikia pristatyti patį daiktą, skaitykit techninių apžiūrų taisykles: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct ... JXXCvoBiuI. Jeigu kartais anksčiau kas nors padarydavo tech apžiūrą be fizinio daikto (kaip suprantu būdavo tokių atvejų), vadinasi darydavo ne taip kaip numatyta taisyklėse, kurios šioje vietoje nesikeitė. Noriu pasakyti, kad dabar negalima kaltinti "išsipi..nėjimu", nes iš tiesų reikalauja to, ką ir anksčiau turėjo daryti - matyt griežčiau pradės kontroliuot ir matyt visi atliekantys tech. apžiūras turės bent imituoti, kad atlieką apžiūrą fizinio daikto, o ne tik popieriaus.
O kitas klausimas dėl privalomumo tai labai įdomus. Jeigu skaityti registravimo taisykles - yra parašyta kas registurojama, bet nėra išsireiškimo "privaloma registruoti", žiūrėti 3 straipsnį https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct ... gzErblkcAv. Tada einu giliau ir skaitau vandenų transporto kodeksą: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct ... qsjYUcjyCI - čia 16 straisnis apibrėžia, kas yra registruojama, bet vėlgi be žodžio privalomai :-). Dar tik galiu atsakyti į Wongo klausimą - prievolė atlikti tech apžiūrą išplaukia iš to paties kodekso 16 straipsnio 4 punkto bei registravimo taisyklių 7.7 punkto. Man vis dėlto aktualiausia ir įdomiausia vieta dėl variklių registravimo privalomumo. Ir kodeksas, ir taisyklės mini tą patį - registruojami laivai ir pakabinami varikliai. Niekur nėra parašyta, kad vieną privaloma registruoti, o kitą ne. Jeigu kodekso 16 straipsnio 1 punkto nuostatas laikyti, kad tai reiškia privaloma, tai man skamba, kad ir valtims, ir varikliams privaloma. O štai LTSA išaiškinimas, kad pakabinamų variklių nėra privaloma registruoti neaišku iš kur ateina :-). Bet aš sau atsispausdinsiu atsakymą ir turėsiu su savim visą laiką - dėl viso pikto :-).
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 41
  • VDS, VPS serveriai
  • Bronzinė žuvis
  • Žvejybos reikmenų parduotuvė