na kad butu visiskai aisku del paskutinio punkto:

:
"... Pradžioje susidaro įspūdis, kad abiejuose Naujojo Testamento pasakojimuose Jėzaus kilmė pateikiama per jo žemiškąjį tėvą Juozapą. Taip manydami mes
susiduriame su akivaizdžiu prieštaravimu, kadangi Evangelijoje pagal Matą (1,16) Jokūbas vadinamas Juozapo tėvu, o Lukas 3,23 rašo, kad Helis esąs Juozapo tėvas.
Ši problema išaiškėja pastebėjus, kad Matas iš tiesų pateikia Juozapo kilmę, o Lukas seka Marijos genealogija. Evangelijoje pagal Luką, sk. 3, Marija nepaminima todėl, kad ji jau daug kartų buvo pavadinta Jėzaus motina.
Į žydų kilmės knygas paprastai buvo įrašomas asmens tėvas, senelis ir t. t. Lukas seka tuo pavyzdžiu ir Marijos vardo nemini, bet parašo teisėtą tėvą. Tačiau Lukas tuoj pat priduria, kad Juozapas nėra tikrasis Jėzaus tėvas, mat Jėzus gimė iš mergelės (Lk 1,34 ir 35).
Pažodinis Evangelijos pagal Luką, 3,23 vertimas skambėtų taip: „Jėzui buvo apie trisdešimt metų, kai jis pradėjo veikti.
Jis buvo laikomas sūnumi Juozapo, sūnaus Helio...“ Tai jokiu būdu nereiškia, kad Jėzus buvo Helio sūnus, bet Helio palikuonis iš motinos pusės. Žodis „sūnus“ čia pavartotas plačiąja prasme.
Taip Lukas seka Jėzaus šaknis per jo motiną Mariją, kuri buvo Helio palikuonė. Juozapo vardas kaip įprasta nebuvo paminėtas, tačiau vienareikšmiškai pristatomas kaip tariamasis Jėzaus tėvas, o tikrasis tėvas yra Dievas.
Abiejomis kilmės knygomis buvo siekiama parodyti, kad Jėzus tikrąja prasme buvo Dovydo palikuonis. Iš savo tėvo Juozapo pagal įstatymą jis paveldėjo karališkąjį vardą, o motinos krauju jis tapo karaliaus Dovydo palikuonis. Todėl Jėzus turėjo visišką teisę į Dovydo sostą..."
siaip vien del to pateikiau si atsakima ;)